Z radością informujemy, że nasza szkoła, jako jedna z dwustu szkół ponadpodstawowych w Polsce (i jedna z czterech w Krakowie), została zakwalifikowana do udziału w ogólnopolskim projekcie „Peer Support – Wsparcie rówieśnicze w zakresie zdrowia psychicznego młodzieży”, realizowanego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej we współpracy partnerskiej z Fundacją Rozwoju Systemu Edukacji (FRSE) i Fundacją „Instytut Edukacji Pozytywnej” w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego (FERS).
Celem projektu jest rozwijanie w szkołach ponadpodstawowych skutecznych form wsparcia psychicznego, opartych na relacjach rówieśniczych. Uczniowie będą mogli liczyć na pomoc przeszkolonych koleżanek i kolegów oraz nauczycieli – koordynatorów w sytuacjach kryzysu emocjonalnego, obniżonego nastroju czy problemów szkolnych . Uzyskają wsparcie w budowaniu swojego dobrostanu psychicznego.
Projekt skierowany jest do uczniów i nauczycieli szkół ponadpodstawowych w całej Polsce. Zakłada on szkolenie koordynatorów oraz budowanie przyjaznego środowiska sprzyjającego wzajemnemu wsparciu, zrozumieniu i profilaktyce zdrowia psychicznego.Udział w projekcie to realna szansa na wzmocnienie systemu wsparcia psychicznego w środowisku szkolnym i aktywizację młodzieży w ważnych społecznie działaniach.
Realizacja projektu rozpoczęła się w sierpniu 2025 r. szkoleniem Koordynatorów Szkolnych, następnie główne założenia projektu zostały przedstawione Radzie Pedagogicznej. Przeprowadzono także badania klimatu szkolnego wśród rodziców. Przed nami badanie klimatu szkolnego wśród nauczycieli i uczniów, a także wybór i szkolenie Schoolworkerów.
Koordynatorami programu „Peer Support” na terenie szkoły są: Pani Elżbieta Zabrzeńska – psycholog szkolny oraz Pani Aleksandra Dubiel – nauczyciel języka polskiego i wychowawca klasy.
















