13-14 maja weekend w Londynie

W sobotę wyruszyliśmy z Portsmouth do Londynu. Chcieliśmy zobaczyć jak najwięcej atrakcji turystycznych stolicy Wielkiej Brytanii. Wędrówkę po Londynie rozpoczęliśmy od dworca autobusowego (Victoria Coach Station) skąd udaliśmy się pieszo pod pałac Buckingham. Następnie przez St. James Park udaliśmy się na Trafalgar Square słynący z kolumny Nelsona i National Gallery, gdzie podziwialiśmy arcydzieła wielkich mistrzów stworzone na przestrzeni dziejów. Stamtąd przez Piccadilly Circus i egzotyczne China Town dotarliśmy do British Museum, którego bogata kolekcja zachwyciła nas. Kolejnym celem naszego spaceru stały się najbardziej znane budowle Londynu czyli Westminster Palace z wieżą zegarową powszechnie nazywaną Big Ben oraz Westminster Abbey. Po drodze zatrzymaliśmy się na chwilę przed najbardziej znanym adresem w Wielkiej Brytanii czyli rezydencją premiera przy Downing Street 10. Kulminacyjnym punktem tego dnia był rejs po Tamizie mający swój początek przy ulubionej atrakcji turystów z całego świata czyli London Eye. Z pokładu naszego statku doceniliśmy mistrzostwo wielkich architektów tego miasta, którym udało się powiązać historię z nowoczesnością. Nasz 15 km „spacerek” wymógł na nas zdobycie kolejnego nowego doświadczenia a mianowicie przejażdżki czerwonym piętrowym autobusem.

Na niedzielę zaplanowaliśmy bardziej relaksujący program. Z hotelu przez Kensington Gardens przeszliśmy pod pomnik Alberta- męża królowej Wiktorii (Albert Memorial). Okolica ta również słynie ze znanych na całym świecie muzeów. Udało się nam zwiedzić Muzeum Historii Naturalnej i Muzeum Nauki. Kilku zagorzałych kibiców spędziło wzruszające przedpołudnie na stadionie Stamford Bridge podziwiając i powtórnie przeżywając ważne momenty w historii klubu piłkarskiego Chelsea. Jednakże największą atrakcją tego dnia była wizyta w Tower of London. Ogrom i majestat tych potężnych średniowiecznych budowli, bogata kolekcja zbroi i widok bezcennych klejnotów królewskich były mocnym podsumowaniem naszej niezapomnianej podróży przez historię miasta i królestwa.