HALLE

W niedziele 21 maja, w dzień po bardzo długiej i męczącej wycieczce w góry Harz wybraliśmy się na wycieczkę do miasta Halle (Saale) położonego nad rzeką Soławą. Jak mówią miejscowi mieszkańcy miasta Jerzego Fryderyka Haendla. Zobaczyliśmy dom Haendla, zwiedziliśmy Rynek znany z widoku 5 wież (czerwonej wieży, wież Hausmanna i wież kościoła mariackiego.) spacerowaliśmy urokliwymi uliczkami starówki aż doszliśmy do zamku Moritzburg z XVI wieku, w którym obecnie mieści się wystawa współczesnego malarstwa. Dalej spacerowaliśmy  terenami zielonymi wzdłuż rzeki Soławy i jej odnóg spotykając piżmaki. Te duże gryzonie wodne w ogóle się nie bały się naszej obecności . Potem pojechaliśmy zobaczyć zamek Giebichenstein z XIIXVI wieku, a właściwie jego ruiny. Z wieży zamkowej roztaczał się widok na miasto, a także na malownicze zakole rzeki. Dalej spacerowaliśmy deptakiem w kierunku górskiego ogrodu zoologicznego. Do ośrodka wróciliśmy przed obiadokolacją. Już za tydzień będziemy w domu, ale jeszcze w czwartek pojedziemy do Saksonii Szwajcarskiej.